Bali

17 augustus 2012 - Lovina, Indonesië

Lekker lui zijn we hier op Bali. Vanaf ons terras hebben we tussen de palmbomen uitzicht op de Java zee. En….. lekker weer net zoals in NL, alleen is het hier iets minder heet met 25C. Vreemd dat het hier ook zo stil is met toeristen. Ons hotel in typisch Balinese stijl is nog redelijk gevuld maar het gros van de hotels en guesthouses zijn zeker niet ½ vol of zelfs gesloten en het is toch echt “high season” hier. De terrasjes en restaurantjes zijn ook nauwelijks bezet. We krijgen toch wel medelijden met de mensen hier die voor een groot deel van hun inkomen afhankelijk zijn van het toerisme. Sanur Beach, een begrip voor het toerisme op Bali en waar we eergisteren waren is op sterven na dood. Het bekende en bombastische Sanur Beach hotel is een voorbeeld van vergane glorie. Als er geen wonder gebeurt geef ik ze nog twee tot maximaal drie jaar. Ik heb nooit verwacht dat het toerisme in deze streek zo afhankelijk zou zijn van Europa. Van de Koreanen, Japanners en Aussies moeten ze het hier ook niet hebben want die zie je hier maar sporadisch. Meest gehoorde buitenlandse taal blijft nog wel Nederlands.

Lovina zelf is 's avonds leuk met veel live bandjes. Onder begeleiding van 'n goed accoustisch bandje in een restaurant aan het strand hebben we heerlijk gegeten. Wil's test wees uit dat ze de beste steak van Indonesie hebben.

Nick was die avond niet mee want hij ging zaalvoetballen (voetsal hier genoemd) met enkele jongens van het hotel. Om even stoom af te blazen, hij had het prima naar z'n zin en gescoord.

1. Jorgos:
    17 augustus 2012
    Ha WiRoNi/NiRoWi/RoNiWi's!

Als jullie terug zijn dan mag ik onderhand met vakantie ;)
    Dus nu houd ik het niet altijd bij om alle verslagen te lezen, jullie beleven ook zoveel!
    Maar WAT een mooie foto's en ervaringen..blijf genieten en tot snel!

Gr. Jorgos

Doen jullie ook even de groetjes aan Ronald?! Aangezien hij -nog- geen social media heeft ;)
  2. Ronald:
    17 augustus 2012
    Hoi Jor, bedankt voor je reactie en complimenten.
    Ik ben nog van de tam-tam en heb 'n mobiele koelkast telefoon. Werkt nog prima ook met de Indonesische sim er in (Indo-Tell, hoe verzin je het). Als ik wat meer tijd heb (= gepensioneerd) ga ik aan de social media. Nu naar bed want morgen hebben we 'n lange rit naar het vliegveld voor de overtocht naar onze volgende bestemming, het eiland Lombok. Dus ... je bent nog niet van ons af.
    Groetjes en 'n goed weekend !