Laatste dag op Java, morgen naar Bali

12 augustus 2012 - Bondowoso, Indonesië

Vandaag werd het weer ‘n bijzondere dag met een bezoek aan de Kawah Ljen krater in het Ljenmassief. Wij hadden er ook nog nooit eerder van gehoord maar op aanraden van onze chauffeur die al vaker goede tips scheen te hebben zijn we vanochtend om 6 uur vertrokken. Wil had helaas last van de darmen en bleef achter in het hotel maar heeft de dag wel lekker doorgebracht met massage en met het chillen aan het zwembad.

Tijdens de rit naar het Ljenmassief werden wij (Nick & Ronald dus) verrast door prachtige vergezichten toen wij afdaalden naar het lager gelegen plateau welke is ontstaan in de oertijd en is omringd door een aantal kraters. Een van deze kraters, de Kawah Ljen was ons uiteindelijke doel maar hiervoor moest nog wel een behoorlijke klim van zo’n 2,5 uur te voet gemaakt worden

Deze inspanning werd meer dan de moeite waard. Op de laatst geplaatste foto’s kun je een indruk krijgen.

Morgen naar het eiland Bali. Het voormalige hippie dorp Lovina (Love-in-all) Beach in het noord oosten is onze bestemming tot zaterdag. Wij zijn benieuwd en al gaan we de Flower Power niet herbeleven, het schijnt een bijzonder leuke badplaats te zijn.

1. José en Rob:
    13 augustus 2012
    onwijs gaaf jullie mooie foto's en de verhalen erbij. Wat zullen jullie veel indrukken krijgen. Geniet er nog van. Liefs
  2. Rien:
    13 augustus 2012
    Mooie boel is dat . Zie nu pas dat jullie een mail naar het hotmail adres hebben gestuurd wat ik alleen maar op eigen vakanties gebruik. Wanneer deleten jullie dat nu eens?? Ook Eek weet volgens mij van niks. Deze foto's zien er prachtig uit. Ga snel de rest van jullie verhalen lezen. Morgen weekje naar Drenthe, maar dat zal jullie niet imponeren ?!! Blijf genieten en eet voorzichtig!!
  3. Edith:
    14 augustus 2012
    Eindelijk eens even tijd genomen om jullie belevenissen te lezen! Ziet er super uit en de foto's completteren het beeld! Geniet er nog maar lekker van!
  4. De WiRoNi's:
    15 augustus 2012
    Hoi Edith,
    Wat leuk dat je alles gelezen en bekeken hebt. We zitten nu in ons hotel in typisch Balinese stijl gebouwd. Met een prachtige bloemen tuin rond het zwembad. We zijn aan het bijkomen van onze indrukwekkende rondreis. Zag dat je weer voorzichtig begonnen bent met werken. Doe het rustig aan!. Tot spreeks ...